Per 12 september 2019 zal Top Bakkers B.V., gevestigd te Apeldoorn, haar nieuwe huisstijl in gebruik gaan nemen. Met de nieuwe uitstraling luidt de bakkersorganisatie een nieuwe periode in.

Op de herkenbare gele Top Bakkers kleur na zijn het logo en de huisstijl volledig onder handen genomen. De geblokte boog is vervangen door een geel hart die “de liefde en passie voor het product en de ambacht van het bakkersvak symboliseert” – aldus Wim Doedens, algemeen directeur van Top Bakkers B.V. “Behalve de liefde voor het vak wil Top Bakkers de categorie brood en banket aantrekkelijk houden voor een brede diversiteit aan klanten. En daarbij de passie voor het ambacht. Ons nieuwe hartvormige logo is daarvoor ‘geknipt’ “, aldus Doedens.

De nieuwe huisstijl ademt daarnaast professie en eenvoud. De bedrijfsnaam is immers al de samenvoeging van ‘Top’ (gemak, ontzorging en landelijk organiseren) en ‘Bakkers’ (vakmanschap en ondernemerschap). “Deze conjunctie is vervolgens met een modern lettertype ingepast”.
De nieuwe huisstijl is de opmaat tot verdere ontwikkeling van de organisatie. Binnen dat kader is er inmiddels ook een nieuwe website in ontwikkeling. “Met de verfrissingsslag hopen we onze klant tegemoet te komen en nodigen een ieder van harte uit om binnenkort het resultaat op het bekende webadres te bewonderen”- aldus Doedens.

Tot slot is de nieuwe huisstijl terug te vinden op alle publieke uitingen van Top Bakkers B.V. en is zowel de bakker, klant als consument in de gelegenheid de nieuwe huisstijl te komen bewonderen tijdens Gastvrij Rotterdam, wat van 23 tot en met 25 september plaats zal vinden in Rotterdam Ahoy