Onze klanten

Retail | Horeca en Foodservice | DC-leveringen

Retail is detail
Uw partner voor retail

Keuzes maken! Het staat centraal in alle berichtgevingen rond de grote veranderingen in retailland. Selectieve doelgroepbepaling en het hierop afstemmen van de formule vormt de kern tot onderscheid. Top Bakkers biedt specialisme, maatwerk en regionale smaak. Hiertoe zit er altijd een bakker met faam in de buurt. We zijn daardoor zeer geschikt voor supermarkten die zich willen onderscheiden met versheid, kwaliteit en een breed assortiment.

We werken veel samen met de supermarkten van onder andere Spar Holding, Van Tol Retail en Sligro Food Group. Top Bakkers is bij deze partners vaak de grootste aanbieder van ambachtelijk gebakken brood en banket. Omdat we hierbij vaak ‘de bakker in het dorp’ vervangen, hebben deze supers vaak een groot Fair share aandeel aan brood. Percentages van 8-10% omzetaandeel of hoger zijn geen uitzondering.

Naast een groei voor onderscheiding bij de kleinere retail verwachten we dat ook de grotere supermarkten ruimte zullen creëren voor instore activiteiten. Regionale leveranciers met een sterk kwalitatief en duurzaam karakter kunnen onderscheid bieden ten opzichte van de voorgeschreven industriële bakkerijen.

Top Bakkers denkt met innovatieve assortimenten deze rol zeer goed te kunnen invullen.

Onderscheid en passie
Horeca en Foodservice

Hoewel de catering en de zorgsector de laatste jaren diverse saneringsrondes hebben doorgevoerd, biedt de economische groei veel ruimte voor onderscheid en passie. Vooral voor nieuwe concepten die de binding met de gasten en pandgebruikers versterken.

Vele hotelketens, horecabedrijven en zorginstellingen vertrouwen al jaren op de expertise van Top Bakkers. Met name in de institutionele markt heeft Top Bakkers al lange tijd een sterke positie. Het kwaliteitsniveau van het ambacht, de flexibiliteit en de kracht van de regionale Toppers zorgt daar voor het onderscheid.

Samen met de markt bouwen we aan oplossingen en maatwerkconcepten voor companybrands en -iconen. Want hoewel de markt vele uitdagingen kent door toenemend thuiswerk zien we voldoende kansen voor lekkere producten die zich onderscheiden door passie en smaak.

Binnen dit kader zien we ook duurzame ontwikkelingen via biologische en desemconcepten die de binding met de pandgebruikers versterken. Vanuit onze ervaring met conceptontwikkeling tussen bakkerswinkel, lunchroom en retail willen we graag meedenken met uw vragen.

bakkerij_winkel

Nieuwe kansen
DC-leveringen

Top Bakkers volgt nauwgezet de ontwikkelingen in distributieland. We zien uiteraard de snelle innovaties en mogelijkheden en gaan mee in de veranderingen. Dit betekent nieuwe opties. Immers, daar waar we vroeger rechtstreeks op locatie leverden, kunnen leveringen (geheel of gedeeltelijk) via een samenwerkend DC worden bezorgd.

Vanuit een centrale aanpak zijn wij in staat om de grotere distributiecenters van onze afnemers te voorzien van brood. Of het nu gaat om ingenieuze logistieke concepten of 1 op 1 levering; wij zijn in staat om ook rechtstreeks een passend pakket te bieden.

Hierbij kunnen wij onze partners voorzien van kratkaarten en/of stickers. Daarbij ontwikkelen we mee met voorsortering, routevolgorde en ritoptimalisatie.

In onze gedachten over Top Bakkers 3.0 willen we verder de specialisaties van ons netwerk inzetten voor landelijke profilering. Dit zou betekenen dat de regionale smaak ook landelijk kan worden gedistribueerd via een ingenieus DC. De plannen hiervoor zijn in ontwikkeling.